Stonehearth Alpha 15
29-03-2016 przez SilentNeko w Aktualizacje
Już niemal drugi tydzień minął od publikacji stabilnej wersji Alpha 15, pora bliżej się jej przyjrzeć.
Jak już wspominałam omawiając niestabilną wersję (Alpha 15 - dopieszczanie gry) - Alpha 15 polepszyła wydajność gry. Dla przypomnienia kilka przykładów zmian jakie nastąpiły:
Osadnicy
- Zwiększono maksymalną liczbę mieszkańców do 50 (domyślne ustawienie to 20),
- Lepsze wsparcie dla większych osad,
- Nowi osadnicy nie będą pojawiać się na wrogich terytoriach,
- Wprowadzono ogromną ilość poprawek związanych z farmami,
- Tracąc osadników (poniżej początkowej liczby 7) wartość dziennego wymagania dla nowego osadnika zmniejszy się,
- Przyspieszono kod odpowiedzialny za fizykę świata,
- Naprawiono błąd ładowania gry, w przypadku wcześniejszego zapisania świata z włączonym trybem xray,
- W ustawieniach dodano opcję, dzięki której można zobaczyć ścieżki osadników.
Oczyścić miasto!
- Wielkość wyposażenia zależna jest od maksymalnej liczby mieszkańców, którą kiedykolwiek osiągnięto, regulowana względem populacji,
- Dodano licznik wyposażenia w zakładce zapasów w opcjach miasta,
- Pojawi się czerwone ostrzeżenie, gdy osiągnie się limit wyposażenia,
- Zoptymalizowano uzupełnianie zasobów,
- Dodano możliwość tworzenia stosów.
Budowanie
- Płytki mogą być wykorzystane do budowy wewnętrznych i zewnętrzych schodów oraz daszków, szop czy ganków jako części składowej budynków,
- Poprawiono działanie autodopasowywania dachu, teraz wypełnia on miejsce wskazane gracza a nie całą powierzchnię,
- Można stawiać kolumny blisko innych kolumn oraz płytek,
- Nazwy szablonów budynków ustawione są alfabetycznie,
- Wysokość rusztowania jest dostosowana do wzrostu mieszkańców,
Kram handlarza
To nowość, która pojawiła się krótko przed wydaniem stabilnej wersji A15. Kram handlarza może zostać stworzony przez naszego cieślę z kawałka drewna i materiału. Dzięki temu będziemy mogli sprzedawać nasze przedmioty (i kupować kilka podstawowych). Przyzwany handlarz odjedzie po kilku godzinach, a my będziemy musieli odczekać jakiś czas na możliwość kolejnego wezwania go. Ale uwaga! W czasie jego wizyty musimy go chronić przed atakami, ponieważ jest to bardzo interesujący cel dla naszego wroga.
Inne zmiany
Oto kilka przykładów zmian, z naprawdę długiej listy, jakie wprowadzono po wydaniu niestabilnej wersji A15:
- Naprawiono rozmaite zależności między budynkami,
- Kolejka przedmiotów do wykonania przez cieślę została zwiększona do 30,
- Mieszkańcy nie mogą przechodzić przez główne palenisko,
- Zebranie upraw ma teraz wyższy priorytet niż ustawianie przedmiotów,
- Ulepszono szybkość wzrostu roślin,
- Poprawiono wydajność w walce,
- Ilość posiadanych pieniędzy będzie się poprawnie regulować nawet jeśli gra jest spauzowana,
- Dodano drzwi do tuneli z gliny,
- Dodano dwa nowe utwory,
- Jeźdźcy goblinów uciekają po dwóch dniach w grze, jeżeli nie mogą znaleźć drogi do naszej sady,
- Zwierzęta hodowlane nie są już tak skore do wędrowania poza pastwiskiem,
- Znaki rzemieślników są wykonywane przez nich samych, wykorzystując prosty drewniany znak zrobiony przez cieślę,
- Rolnictwo, budownictwo i wyposażenie są subkategoriami w wartości wioski,
- Porzucone zwierzęta znikną po jednym dniu,
- Traper ponownie będzie wkładał rzeczy do swojego plecaka,
- Gobliny nie będą nas atakować przy statucie neutralny,
- Zmniejszono drzewko pracy,
- Z owiec będzie wypadać baranina - dodano przepis na pieczoną baraninę,
- Suszone mięso i jajka poprawnie się psują.
I to tyle na dziś. Nie zapominajcie o Michasterze i jego kanale! Poniżej prezentacja Alpha 15 Stonehearth i informacje o przejęciu RE przez RIOT