Już niemal drugi tydzień minął od publikacji stabilnej wersji Alpha 15, pora bliżej się jej przyjrzeć.
Jak już wspominałam omawiając niestabilną wersję (Alpha 15 - dopieszczanie gry) - Alpha 15 polepszyła wydajność gry. Dla przypomnienia kilka przykładów zmian jakie nastąpiły:
 

Osadnicy

 
  • Zwiększono maksymalną liczbę mieszkańców do 50 (domyślne ustawienie to 20),
  • Lepsze wsparcie dla większych osad,
  • Nowi osadnicy nie będą pojawiać się na wrogich terytoriach,
  • Wprowadzono ogromną ilość poprawek związanych z farmami,
  • Tracąc osadników (poniżej początkowej liczby 7) wartość dziennego wymagania dla nowego osadnika zmniejszy się,
  • Przyspieszono kod odpowiedzialny za fizykę świata,
  • Naprawiono błąd ładowania gry, w przypadku wcześniejszego zapisania świata z włączonym trybem xray,
  • W ustawieniach dodano opcję, dzięki której można zobaczyć ścieżki osadników.

Oczyścić miasto!

 
  • Wielkość wyposażenia zależna jest od maksymalnej liczby mieszkańców, którą kiedykolwiek osiągnięto, regulowana względem populacji,
  • Dodano licznik wyposażenia w zakładce zapasów w opcjach miasta,
  • Pojawi się czerwone ostrzeżenie, gdy osiągnie się limit wyposażenia,
  • Zoptymalizowano uzupełnianie zasobów,
  • Dodano możliwość tworzenia stosów.

Budowanie

 
  • Płytki mogą być wykorzystane do budowy wewnętrznych i zewnętrzych schodów oraz daszków, szop czy ganków jako części składowej budynków,
  • Poprawiono działanie autodopasowywania dachu, teraz wypełnia on miejsce wskazane gracza a nie całą powierzchnię,
  • Można stawiać kolumny blisko innych kolumn oraz płytek,
  • Nazwy szablonów budynków ustawione są alfabetycznie,
  • Wysokość rusztowania jest dostosowana do wzrostu mieszkańców,

Kram handlarza

 
To nowość, która pojawiła się krótko przed wydaniem stabilnej wersji A15. Kram handlarza może zostać stworzony przez naszego cieślę z kawałka drewna i materiału. Dzięki temu będziemy mogli sprzedawać nasze przedmioty (i kupować kilka podstawowych). Przyzwany handlarz odjedzie po kilku godzinach, a my będziemy musieli odczekać jakiś czas na możliwość kolejnego wezwania go. Ale uwaga! W czasie jego wizyty musimy go chronić przed atakami, ponieważ jest to bardzo interesujący cel dla naszego wroga. 
 
 

 

 

Inne zmiany

 
Oto kilka przykładów zmian, z naprawdę długiej listy, jakie wprowadzono po wydaniu niestabilnej wersji A15:
  • Naprawiono rozmaite zależności między budynkami,
  • Kolejka przedmiotów do wykonania przez cieślę została zwiększona do 30,
  • Mieszkańcy nie mogą przechodzić przez główne palenisko,
  • Zebranie upraw ma teraz wyższy priorytet niż ustawianie przedmiotów,
  • Ulepszono szybkość wzrostu roślin,
  • Poprawiono wydajność w walce,
  • Ilość posiadanych pieniędzy będzie się poprawnie regulować nawet jeśli gra jest spauzowana,
  • Dodano drzwi do tuneli z gliny,
  • Dodano dwa nowe utwory,
  • Jeźdźcy goblinów uciekają po dwóch dniach w grze, jeżeli nie mogą znaleźć drogi do naszej sady,
  • Zwierzęta hodowlane nie są już tak skore do wędrowania poza pastwiskiem,
  • Znaki rzemieślników są wykonywane przez nich samych, wykorzystując prosty drewniany znak zrobiony przez cieślę,
  • Rolnictwo, budownictwo i wyposażenie są subkategoriami w wartości wioski,
  • Porzucone zwierzęta znikną po jednym dniu,
  • Traper ponownie będzie wkładał rzeczy do swojego plecaka,
  • Gobliny nie będą nas atakować przy statucie neutralny,
  • Zmniejszono drzewko pracy,
  • Z owiec będzie wypadać baranina - dodano przepis na pieczoną baraninę,
  • Suszone mięso i jajka poprawnie się psują.

 

I to tyle na dziś. Nie zapominajcie o Michasterze i jego kanale! Poniżej prezentacja Alpha 15 Stonehearth i informacje o przejęciu RE przez RIOT