Wczoraj wydano stabilną wersję Alpha 15 Stonehearth. Zanim jednak przedstawię dokładne zmiany, przybliżę Wam modyfikacje dotyczące budowania i systemu lokowania postaci w świecie, które zostały omówione w ostatnich dwóch Pulpitowych Wtorkach.
 

Lepsze budowanie

 
 
W powyższym filmie, omawiającym pokrótce wniesione poprawki dotyczące systemu budowania, przede wszystkim mowa w nim o tym, że:
  • Elementy, takie jak: schody wewnętrzne i zewnętrzne, okna zajmujące całą ścianę, ściany z licznymi kolumnami, i inne - wreszcie będą działać poprawnie, a nasi osadnicy nie utkną w miejscu nie wiedząc jak coś postawić,
  • Chris naprawił błąd związany z narzędziem do automatycznego stawiania ścian lub dachu, dzięki czemu dach czy ściana pojawi się w miejscu, w którym chcemy, a nie np. wokół otworu przeznaczonego na schody,
  • Oprócz licznika zasobów potrzebnych do zbudowania domu dodano też licznik posiadanych przez nas materiałów, dzięku czemu będziemy wiedzieli jakiego materiału nam jeszcze brakuje. To zdecydowanie ułatwi rozgrywkę!
  • Stephanie zaprezentowała też wczesną, eksperymentalną wersję narzędzia do przesuwania ścian. Dokładne opracowanie tego zajmie jeszcze sporo czasu, ale moim zdaniem znacząco wpłynie na tworzenie budynków.

 

Rozmieszczanie postaci

 
 
Natomiast ten film pokazuje algorytm rozmieszczania wrogów czy nowych osadników. Umieszczone w świecie budynki, farmy i magazyny tworzą nasze terytorium. Gdy w jego zasięgu ma pojawić się, np. nowy osadnik, algorytm tworzy wokół wielokąt, wyznacza jego centralny punkt i "wychodzi" poza obręb tego terenu.
 
Znajdując odpowiednie miejsce, nie będące pod wodą czy w jaskini, umieszcza wspomnianego wcześniej przykładowego osadnika. W przypadku, gdy nasze miasto jest naprawdę duże, szansa na pojawienie się czegoś w jego obrębie została mocno zredukowana (choć wciąż pozostaje). 
 

Stosy

 
Warto też wspomnieć o nowości, jaka pojawiła się wraz z aktualizacją dev. 2881, a są nią stosy. Przykładowo 18 kawałków drewna może zostać połączone w stos drewna. Jest to ułatwienie dla graczy, którzy zechcą mieć dużą liczbę zasobów przy ograniczonym miejscu w magazynie.
 

Radiant Entertainment + Riot

 
Jak wspominaliśmy tydzień temu na Facebooku studio Radiant zostało wykupione przez Riot Games, który zainteresował się przede wszystkim grą Rising Thunder (i zespołem który ją tworzył). Oczywiście gracze RT nie byli zadowoleni z informacji o zaprzestaniu pracy nad tą grą. W jej miejsce ma powstać nowa gra, o której jeszcze nic nie wiadomo.
 
Co nas jednak bardziej interesuje to kwestia stosunku Riot do samego Stonehearth. Na oficjalnym forum, oprócz gratulacji, pojawiły się też głosy obawy. Stepahnie zapewnia nas jednak, że Riot nie ma zamiaru ingerować w proces powstawania czy samą wizję gry, ponieważ "są jej fanami, i w pełni wspierają wizję gry, jaką Tom i Tony mieli na początku". A co Wy o tym sądzicie?