A oto długa lista zmian i poprawek!
 
Nowy początek rozgrywki!
Zaczynając nową grę dysponujemy portretami dostępnych osadników i listą ich atrybutów, które możemy zmienić. Po najechaniu kursorem na daną cechę zobaczymy jej opis. Możemy też nadać wybranym mieszkańcom nowe imiona i zainicjować początkowy ekwipunek.
 
alpha 11 stonehearth wersja rozwojowa mini
 
Skrzynki
O skrzynkach pisaliśmy już sporo w poprzednich artykułach. Zapraszam choćby tutaj. :)
 
mala skrzynia stonehearth
 
duza skrzynia stonehearth
 
skórzana skrzynia stonehearth
 
Plecaki dla wszystkich!
Każdy mieszkaniec został wyposażony w plecak, który pomieści do czterech przedmiotów (wcześniej była mowa o 8 miejscach). Dzięki temu wzrośnie efektywność pracowników w zbieraniu zaopatrzenia  i wielu innych zadaniach. W okienku postaci możemy zobaczyć zawartość wybranego plecaka.
 
plecak stonehearth alpha 11
 
Debiut kucharza
Dodano nową profesję - kucharza. Na razie ma on do dyspozycji tylko dwa przepisy, które będą systematycznie poszerzane. Powstała też nowa interakcja w grze - nieugotowane jedzenie zepsuje się po kilku dniach, więc musimy kontrolować naszą produkcję. Przygotowane posiłki mogą być przechowywane dłużej, jednak też nie uchronią nas przed całkowitym psuciem się żywności.
 
nowy zawod kucharz w stonehearth
 
kamienna lyzka do gotowania stonehearth
 
gulasz z pikantnego miesa stonehearth
 
smaczne warzywa na parze stonehearth
 
 
Cechy mieszkańców
Atrybuty osadników będą miały znaczący wpływ na naszą rozgrywkę. Z czasem, zostanie dodanych więcej efektów i oddziaływań. Przykładowa lista zależności obecnie działających w Stonehearth:
  • Pracowitość (diligence) przyspiesza czas tworzenia przedmiotu.
  • Ciekawość (curiosity) zwiększa doświadczenie zdobyte przy produkowaniu nowych przedmiotów.
  • Pomysłowość (inventiveness) zwiększa szansę na wytworzenie przedmiotu o dobrej jakości.
  • Siła (muscle - mięśnie) zwiększa zadawane obrażenia.
  • Odporność (stamina) określa długość snu mieszkańca.
  • Odwaga (courage) decyduje o możliwości ucieczki z pola walki.
  • Współczucie (compassion) wpływa na ilość zwierzaków trapera i poprawia produkcję wełny oraz wskaźnik reprodukcji.
Wydajność
  • Udoskonalono/naprawiono zacinanie się gry, w przypadku posiadania wielu przedmiotów rozlokowanych w naszym świecie.
  • Poprawiono zachowanie systemu LUA, co powinno wpłynąć na problemy związane z pamięcią wolniejszych systemów.
  • Zwiększono wydajność silnika render równocześnie zmniejszając zużycie CPU.
Inne zmiany
  • Dodano Seed mapy.
  • Po kliknięciu w wybranego mieszkańca w lewym dolnym rogu pojawia się, m.in. jego portret, dzięki któremu możemy włączyć okienko z informacjami o nim.
  • W okienku postaci pojawiła się informacja odnośnie bonusów zbroi i broni.
  • Robotnicy mogą zbierać oraz umieszczać przedmioty na różnych poziomach.
  • Mieszkańcy nie podskakują po umieszczeniu dużych mebli; nie będą budować drabin, jeżeli dosięgną przedmiotu z poziomu ziemi.
  • Nad usuwaną drabiną pojawia się odpowiednia ikona.
  • Przenoszone przedmioty zachowują swoją pierwotną pozycję.
  • Kliknięcie jednostki w okienku grupy (party) spowoduje jej wybór i przybliżenie kamery.
  • Osadnicy śpią na środku łóżka.
  • Wrogowie nie zdobywają doświadczenia i wyższy poziom.
  • Niekompatybilne zapisy gry nie mogą być wczytane.
  • Klawisze przyspieszenia gry znajdują się teraz pod ~, 1, 2.
  • Konsola debug została przypisana pod klawisze ctrl-shift-c.