Kwietniowo-majowe nowości cz. 2 - Alpha 10
11-05-2015 przez SilentNeko w Aktualizacje
Dziś trochę technicznych nowości. Zapraszam także do zapoznania się z wcześniejszym wpisem dotyczącym Alpha 10.
Zmiany w interfejsie użytkownika
- Przeprojektowano edytor budowania. Ułatwi to umieszczanie i wznoszenie budynków na bazie szablonów.
- Nowy interfejs graficzny.
- W oknie wyboru nowej mapy wyświetla się "gwiazdkowa ocena" roślinności, ilości dzikich zwierząt i minerałów.
Poprawa wydajności
- Sztuczna inteligencja - gra może bez problemu udźwignąć większą ilość myślących i pracujących w tym samym momencie mieszkańców.
- Przekopywanie dużych obszarów i budowanie długich odcinków dróg zajmuje mniej czasu obliczeniowego CPU.
Znane problemy
- Symulacja wody jest niekompletna i może powodować błąd pojawiając się w niewprowadzonej geometrii.
- Czasem osadnicy zbudują podłogę lub drogę zanim teren zostanie odpowiednio oczyszczony (wykopany).
- Mieszkańcy mogą spaść z rusztowania, kiedy jest ono pod nimi modyfikowane. Stawiają też czasem małe drabiny, w otworze przygotowanym pod budynek, która nigdy nie zostanie zniszczona.
- W tekście, który wyświetla się przy powrocie handlowca, nie pokazuje poprawnego czasu.
- Ograniczono imigrację do 20 nowych mieszkańców. Liczba ta ulegnie zmianie po zoptymalizowaniu wydajności.
Naprawione błędy
-
Zlikwidowano unoszące się drzewa.
-
Wrogie obozy nie pojawiają się na klifie.
-
Wystajace płyty konstrukcyjne nie powodują już szaleńczego i wszędobylskiego stawiania przez budowniczych rusztowań.
-
Zombie atakuje zamiast ślepo iść do pierwszego obranego miejsca.
-
Poprawiono kilka błędów dachów wielopiętrowych.
-
Wyeliminowano błąd powodujący, że pracownicy bardziej preferują siedzenie przy ognisku niż cokolwiek innego.
-
Udoskonalono renderowanie rusztowań. Duża ich liczba nie powinna spowalniać gry.
-
Umożliwiono tworzenie, np. balkonów czy doków z płyt konstrukcyjnych.
-
Pozbyto się błędów związanych z drużynami.
-
Zombie będą się pojawiać losowo, ale dopiero po kilku dniach gry oraz nie będą pojawiać się w spokojnym trybie gry.
-
Obóz goblinów zyskał namioty. Składowisko z zapasami będzie poprawnie znikać po zabiciu szefa goblinów.