Dziś trochę technicznych nowości. Zapraszam także do zapoznania się z wcześniejszym wpisem dotyczącym Alpha 10.
 
Zmiany w interfejsie użytkownika
  • Przeprojektowano edytor budowania. Ułatwi to umieszczanie i wznoszenie budynków na bazie szablonów.
  • Nowy interfejs graficzny.
  • W oknie wyboru nowej mapy wyświetla się "gwiazdkowa ocena" roślinności, ilości dzikich zwierząt i minerałów.
interfejs mapy stonehearth alpha 10 zmiany
 
interfejs mapy stonehearth alpha 10 zmiany oceny terenu
 
Poprawa wydajności
  • Sztuczna inteligencja - gra może bez problemu udźwignąć większą ilość myślących i pracujących w tym samym momencie mieszkańców.
  • Przekopywanie dużych obszarów i budowanie długich odcinków dróg zajmuje mniej czasu obliczeniowego CPU.
Znane problemy
  • Symulacja wody jest niekompletna i może powodować błąd pojawiając się w niewprowadzonej geometrii.
  • Czasem osadnicy zbudują podłogę lub drogę zanim teren zostanie odpowiednio oczyszczony (wykopany).
  • Mieszkańcy mogą spaść z rusztowania, kiedy jest ono pod nimi modyfikowane. Stawiają też czasem małe drabiny, w otworze przygotowanym pod budynek, która nigdy nie zostanie zniszczona.
  • W tekście, który wyświetla się przy powrocie handlowca, nie pokazuje poprawnego czasu.
  • Ograniczono imigrację do 20 nowych mieszkańców. Liczba ta ulegnie zmianie po zoptymalizowaniu wydajności.
Naprawione błędy
  • Zlikwidowano unoszące się drzewa.
  • Wrogie obozy nie pojawiają się na klifie.
  • Wystajace płyty konstrukcyjne nie powodują już szaleńczego i wszędobylskiego stawiania przez budowniczych rusztowań.
  • Zombie atakuje zamiast ślepo iść do pierwszego obranego miejsca.
  • Poprawiono kilka błędów dachów wielopiętrowych.
  • Wyeliminowano błąd powodujący, że pracownicy bardziej preferują siedzenie przy ognisku niż cokolwiek innego.
  • Udoskonalono renderowanie rusztowań. Duża ich liczba nie powinna spowalniać gry.
  • Umożliwiono tworzenie, np. balkonów czy doków z płyt konstrukcyjnych.
  • Pozbyto się błędów związanych z drużynami.
  • Zombie będą się pojawiać losowo, ale dopiero po kilku dniach gry oraz nie będą pojawiać się w spokojnym trybie gry.
  • Obóz goblinów zyskał namioty. Składowisko z zapasami będzie poprawnie znikać po zabiciu szefa goblinów.