Trwają już prace nad ustabilizowaniem wersji Alpha 6. Po jednej poważnej rundzie naprawiania błędów zespół szykuje się do wypuszczenia nowej aktualizacji, która skupi się na udoskonaleniu systemu wyszukiwania ścieżki oraz poprawi kolejne wady. Po ustabilizowaniu wersja ta zostanie wydana oficjalnie.
 
W zeszłym tygodniu wypuszczono wersję testową 6-tki i z tej okazji udostępniono nową tapetę:
 
stonehearth alpha 6 tło nowej wersji
 
A tu możecie podziwiać przyspieszone tworzenie nowego ekranu tytułowego gry:
 
 
Co nowego wnosiła niestabilna wersja testowa Alphy 6?
 
Szablony budynków
  • Można je obracać przed wykorzystaniem;
  • Mogą być edytowane i zapisywane jako nowe szablony;
Udoskonalenie budowania
  • Dodano nowe narzędzie do budowania dowolnych struktur;
  • Możliwość wykorzystania kamienia jako elementów budowlanych;
  • Dodano podwójne drzwi, kolorowe dachy i inne;
  • Pracownicy mogą chodzić po rusztowaniach;
  • Zmieniono interfejs projektowania budynków;
System pracy
  • Obywatele będą zdobywać doświadczenie i poziom;
  • Uzyskiwanie poziomów będzie przynosiło dodatkowe korzyści, np. więcej punktów życia lub nowe umiejętności w wykonywanej pracy;
  • Można zmieniać osadnikom pracę bez ograniczeń;
  • Dodano nowe przepisy dla cieśli;
  • Farmer może uprawiać kwiaty;
Inne ulepszenia
  • Dodano ikonę pracy do głównego paska, kliknięcie jej powoduje wyświetlenie karty postaci;
  • Przybliżenie kamery na osadnika, którego nazwisko kliknęło się;
  • Ulepszenia dźwięku;
Poprawione błędy
  • Zoptymalizowane wykorzystanie pamięci;
  • Obywatele nie posiadają już własnego łóżka i znacznie „agresywniej” poszukują go, żeby się położyć;
  • Zlikwidowano błąd uniemożliwiający skończenie budynków;
  • Naprawiono błędy powodujące wieszanie się systemów Vista;
  • Poprawiono błąd obliczeniowy, przywracając tym samym możliwość uzyskania nowych osadników wśród imigrantów;
Update 156

Dzięki uzyskanym raportom z pierwszych testów niestabilnej wersji nr 6:

  • W menu miasta dodano przycisk pokazujący wszystkie posiadane obiekty. W przyszłości zostaną dodane kategorie i możliwość szukania;
  • Właściwości terenu są poprawnie wyświetlane na głównej mapie gry;
  • Meble znajdujące się w szablonie działają poprawnie po przestawieniu lub ponownym umieszczeniu w schowku;
  • Możliwość edytowania koloru dachu;
  • Dodano brakujące ikony dla niektórych składników receptury.