Witamy nowych członków w zespole!
 
Do ekipy Radiant dołączyły nowe osoby - Brad i Yang.
Brad pracował wcześniej dla ROBLOX i LEGO. Jego pierwszym dużym projektem było stworzenie nowej strony, która powinna ruszyć w najbliższych tygodniach.
Yang będzie zajmować się programowaniem. Pracowała wcześniej dla EA nad grą The Sims, następnie dla Google, gdzie zajmowała się tworzeniem struktur do Chromecast. 
 
Steam Early Access i zmiana ceny gry
 
Wraz z następną aktualizacją Stonehearth dołączy do katalogu Steam Early Access.
Na początku czerwca SH zostanie udostępnione na Steam Early Access, równocześnie w dalszym ciągu będzie można zakupić na stronie http://stonehearth.net/store. Cena gry zostanie obniżona do 24,99$.
Czerwcowa aktualizacja - "Alpha 10.5", będzie wnosiła poprawki do obecnej wersji oraz kilka nowych, pomniejszych funkcji.
 
Steam Early Access Q&A
 
Q: Dlaczego Steam Early Access? Czemu teraz?
A: Dołączamy do Steam Early Access, aby uzyskać informacje zwrotne od szerszego grona graczy, dzięki czemu będziemy mogli kontynuować poprawę gry. Zdecydowaliśmy się na ten krok teraz, ponieważ gra jest na tyle kompletna, że pokazuje podstawę rozgrywki, równocześnie mamy wystarczającą ilość czasu, żeby reagować na uzyskane informacje.
Q: Jak Wasze fundusze? Robicie to, żeby móc kontynuować rozwój gry?
A: Fundusze na grę są w świetnym stanie. Udzielimy obszerniejszych informacji na ten temat w przyszłości. Posiadamy wystarczające środki aby ukończyć grę.
Q: Co stanie się z nowymi aktualizacjami Alpha kiedy już będziecie na Steam EA?
A: Zdecydowanie nic. Będzie jak zwykle z punktu widzenia rozwoju.
 
Aktualizacje gry
 
Steam EA nie zmieni sposobu aktualizacji czy komunikowania się ze społecznością. Zarówno "Pulpitowe Wtorki" jak i cotygodniowy stream będzie kontynuowany. Natomiast same aktualizacje będą ukazywać się co 4 do 8 tygodni.
Jedyną nowością jest to, że osoby zainteresowane będą mogły kupić grę bezpośrednio poprzez Steam.
 
Co nowego w Alpha 11?
 
Głównym celem będzie udoskonalenie systemu związanego z wodą, dodanie nowej klasy postaci (minimum jednej), uzupełnianie zawartości gry i kolejne ulepszenia budynków. Poniżej szczegółowa lista obowiązków każdego członka zespołu.
 
Albert
  • Woda, etap 2,
  • Dodanie rzek i wodospadów do generatora świata,
  • Ukończenie symulacji przepływu i ciśnienia wody (naprawi to pojawiające się niekiedy kałuże).
Brad
  • Odpalenie nowej strony Stonehearth,
  • Zanlezienie nowego i lepszego sposobu komunikacji oraz współpracy z moderami i graczami.
Chris
  • Dalsze wyszukiwanie błędów związanych z AI,
  • Usprawnianie wydajności grafiki.
Doug
  • Tworzenie nowej muzyki i efektów dźwiękowych nowo dodanych funkcji.
Stephanie
  • Dodawanie nowych treści, w tym więcej potworów, a także podsumowanie kampani goblinów.
Tom
  • Nowa klasa: Kucharz,
  • Dodanie zasobów wspomagających nowe potwory i wodę na drugim etapie,
  • Wykonanie zabawnych grafik do nowej strony.
Tony
  • Kontynuacja usprawnienia edytora budynków,
  • Dodać treści potrzebne aby mieszkańcy poczynili postępy przy pozornie zaklinowanych budynkach,
  • Udoskonalić użyteczność systemu drużynowego.
Yang
  • Szybko zapoznać się z głównym systemem gry i ich działaniem.
 
Co z systemem Mac i Linux?
Użytkownicy tych systemów wciąż muszą cierpliwie czekać. Twórcy skupią się nad tym dopiero, gdy gra będzie bliska ukończenia.