Enter – Automatyczny system testowania gry
 
Ten błąd był impulsem do aktualizacji systemu do testowania, który był dotychczas stosowany przez twórców i ostatecznie sprowadzał się do manualnego testowania pewnych partii gry. Dlatego też Tony pracuje nad wprowadzeniem możliwości zautomatyzowania testów.
 
Taki system opiera się na skrypcie, który wywołuje konkretne czynności w grze i rejestruje efekt końcowy. Przykładowo skrypt testowy stolarza musi wykonać następujące czynności:
 
  1. Stwórz świat z osadnikami, stolarza, warsztat oraz trochę składowanego drewna.
  2. Naciśnij przycisk tworzenia przedmiotów.
  3. Naciśnij wszystkie przyciski aby wybudować drewniany stół i cztery krzesła.
  4. Poczekaj 5 minut.
  5. Zweryfikuj, czy w składowisku znajduje się stół i cztery krzesła.
 
Jeżeli skrypt pomyślnie wykona wszystkie czynności świadczy to o prawidłowym działaniu postaci stolarza. Na podstawie tego zespół chce stworzyć skrypty testowe do każdego elementu gry.
 
Co jest równie ważne ma to też pomóc przy sprawdzaniu skuteczności wniesionych poprawek po znalezieniu jakiegoś błędu. A jeżeli dany błąd pojawi się jeszcze raz system szybko go wyłapie.
 
Nowości w świecie.
 
Jak każdy zauważył dotychczasowy świat był dość ubogi i pusty. Docelowy świat ma być pełen życia, jaskrawy i interesujący, pełen rzek, jezior, dzikiej przyrody, a nawet ruin. Droga do tego jeszcze daleka i wymagająca wielu elementów zanim osiągnie się zamierzony efekt.
 
Na początek dodano tu i ówdzie głazy, które miały urozmaicić monotonną zieleń trawy. Ostatecznie wyszło na to, iż nasi osadnicy mogą teraz wydobywać kamienne bloki.
 
stonehearth-stone 1-kamien
 
stonehearth-stone 2-kamien
 
stonehearth-stone 3-kamien
 
Różności
 
  1. Rozpoczęto prace nad opcją „save”, jednak nie ma jeszcze konkretnego harmonogramu wprowadzenia tej jakże ważnej opcji.
  2. Szykuję się następny patch, który doda więcej funkcji do postaci trapera i poprawę grafiki.