28 stycznia na oficjalnej stronie pojawiła się informacja, iż Tony pracuje nad poprawieniem problemu z zawieszającymi się osadnikami. Z tego powodu trzeba wprowadzić kilka znaczących zmian do systemu AI. Dodatkowo ulepszył narzędzia do debugowania znajdujące się grze.
 
W górnej tabeli po lewej stronie znajdują się informacje dotyczące zaznaczonej jednostki AI i pokazuje wszystkie zadania, o których myśli. Natomiast w dolnej tabeli wyświetla się lista wszystkich aktualnych błędów w całym kodzie.
 
Analogicznie, w prawej górnej tabeli widnieją wszystkie dane odnoszące się do zaznaczonego obiektu. W dolnej tabeli jest opis konkretnego błędu, który wyświetla się po kliknięciu na nim w dolnej lewej tabeli.
 
Wcześniej, w celu zredukowania błędu, trzeba było przejżeć wygenerowany plik log. Czynność możliwa do wykonania, choć bardzo ciężka. Bo jak wyciągnąć konkretną inforamcję, gdy w tym samym czasie dzieje się kilka rzeczy, np. wszyscy pracownicy "myślą" o rąbaniu drzewa, składowaniu zapasów czy chodzeniu.
 
Jak łatwo zauważyć na screenie istnieje spora liczba błędów, które trzeba naprawić. Jest to też zupełnie normalne, gdy wprowadzi się do gry nowy kod do systemu gry. Jednakże, dzięki temu praca stanie się o wiele łatwiejsza.
Kolejna aktualizacja gry zostanie wypuszczona, gdy nowe AI zostanie już zdebugowane, a twórcy będą mieli pewność, że kolejne prace dotyczą bierzących problemów.
 
Temat także był prezentowany na naszym forum gdzie możecie zabierać swój głos i zostawić opinie o wprowadzonych zmianach.
Link do wpisu na forum ----> Wtorkowy Pulpit [Debugowanie nowego AI]
 
W takim razie nie pozostaje nam nic innego jak... cierpliwie czekać. :)
 
Pemiętać należy że gra jest dalej w fazie Alpha1 i zespół cały czas intensywnie pracuje nad rozwojem oraz poprawkami do gry.