6 czerwca światło dzienne ujrzała niestabilna wersja Stonehearth - Alpha 17. Skupia się ona na udoskonaleniu systemu budowania, aby nasi mieszkańcy mogli tworzyć jeszcze bardziej niesamowite budowle.
 

Krew, pot i poziomy

 
Twoi osadnicy z niezwykłym wysiłkiem wydarli puszczy imponujący teren pod wspaniałą osadę. Zaistnieli na mapie świata, lecz wciąż zadają sobie jedno pytanie: "Czy to już wszystko?". Odpowiedź brzmi - absolutnie nie!
 
Kilka dni po tym, jak założymy naszą nową osadę, otrzymamy specjalną misję od królewskiego herolda. Stawiając jeden z trzech pomników, by uczcić szczególne zalety naszej osady, dzięki czemu uzyskamy status miasta. Osiągnięcie tego poziomu odblokuje bardziej zaawansowane szablony budynków, wprowadzi zmodernizowane i poprawione sklepy oraz zupełnie nową muzykę w grze.
 
To zadanie jest obecnie dostępne tylko dla królestwa Ascendancy (pierwszego, jakie było dostępne w grze). 

 

Wszyscy nasi inżynierowie są cywilami.
To pułapka!
 
Chcesz mieć naprawdę niesamowite miasto? Potrzebujesz do tego inżyniera, który wprowadzi zupełnie nowy wymiar możliwości Twojego miasta!
 
Promowany z kowala na drugim poziomie doświadczenia (za pomocą Klucza, który może wytworzyć kowal na szóstym poziomie) tworzy zaawansowane urządzenia i broń defensywną.
 
Początkowo będą to dwa rodzaje wyrzutni i dwie pułapki. Wyrzutnie będą namierzać i strzelać w przeciwników, jednakże ich liczba w mieście będzie ograniczona (na start dostępna jest jedna) oraz uzależniona od ilości posiadanych inżynierów i ich poziomu doświadczenia.
 
Dodatkowo wyrzutnie mają ograniczoną żywotność, tzn. po pewnej liczbie zastosowań będą się rozpadać. Pułapki mają za zadanie ogłuszyć przeciwnika. Na początku będzie można rozmieścić cztery pułapki. Oczywiście ten limit wzrasta wraz z każdym poziomem inżyniera.
 
Inżynierowie mogą wytworzyć też przedmioty dekoracyjne. Obecnie są to metalowe drzwi i drogowskaz.
 

Budowanie zamków w powietrzu. Prawie...

 
System budowania został usprawniony i zaktualizowany, dzięki czemu działa bardziej płynnie. Teraz bez większych problemów powinniśmy być w stanie zaprojektować i zbudować budynki, których wcześniej nie udawało się dokończyć.
 
Dodano trochę wiadomości tekstowych do procesu budowania, a zapoczątkowanie budowy będzie automatycznie rozdysponowywać zadania dla naszych cieśli na potrzebne przedmioty, np. okna.
 
Szerzej o zmianach w tym zakresie w następnym wpisie.