Alpha 14 pojawiła się 4 lutego i skupiła się przede wszystkim na przeciwnikach i walce. Co dokładnie uległo zmianie?
 

Potwory!

 
Na goblinach i nieumarłych świat się nie kończy. Przyda się urozmaicenie wśród przeciwników i możliwościach ich napotkania. Od tej chwili nasi wrogowie oprócz bezpośredniego ataku będą też pojawiać się na świecie i cierpliwie czekać na przypadkowego osadnika. Niedługo postaram się przedstawić Wam pełną listę wraz z krótkim opisem wszystkich potworów jakie można spotkać w świecie Stonehearth.
 

Nowa klasa

 
A skoro pojawili się nowi przeciwnicy to i więcej zadanych ran naszym dzielnym wojownikom. W takiej chwili nieocenioną pomoc przyniesie nam Zielarz!
 

Nowa klasa to również nowe interakcje, np.:

 
  • Rany osadników uzyskane w walce leczą się dużo wolniej bez interwencji ze strony Zielarza, a ich stopień uleczenia zależny jest od siły woli (willpower).
  • Ikonka serduszka nie zniknie znad osadnika dopóki ten nie zostanie uleczony.
  • Zielarz może wytworzyć toniki i przedmioty lecznicze oraz toniki poprawiające siłę, odwagę lub wytrzymałość.
  • Odznakę Zielarza, potrzebną do awansu, może wyprodukować Cieśla lub jest ona dostępna w sprzedaży na początku gry.
  • Ranni osadnicy będą poruszać się znacznie wolniej i będą poszukiwać łóżka, ponieważ tylko w ten sposób Zielarz może ich uleczyć.
  • Ranni i nieleczeni mieszkańcy będą zmniejszać ogólne szczęście wioski.

Nowe opcje kontroli Drużyn Bojowych

 
  • Tylko Piechurzy mogą należeć do drużyny bojowej.
  • Pozostali osadnicy mogą zostać przydzieleni do „Milicji”.
  • Maksymalna ilość drużyn bojowych to cztery, które można kontrolować w menu „Fight and Defend”.
  • Każda drużyna ma do dyspozycji 3 opcje – Ruszaj (kieruje drużynę w określone miejsce, ignorując zagrożenie), Atakuj (drużyna atakuje wroga bądź określone miejsce, a także przeciwnika spotkanego po drodze), Broń (drużyna kieruje się w wyznaczone miejsce, atakując po drodze przeciwnika, i pozostaje tam do zmiany polecenia).

Nowe opcje obrony miasta – Milicja

 
Od teraz możemy w szybki sposób w wybranym miejscu zgrupować naszych osadników, którzy nie zajmują się walką, dzięki punktom bezpieczeństwa. Za pomocą strony „Grupy” możemy dodać dowolnego mieszkańca do Milicji – grupy wspomagającej obronę miasta, której członkowie będą walczyć z każdym przeciwnikiem, który pojawi się na ich drodze.
 

Czapki i hełmy

 
Wraz z tą aktualizacją w grze pojawiły się też takie elementy jak czapki czy hełmy. Niektóre klasy postaci mają już gotowe czapki jako elementy ich podstawowego stroju, inni muszą wytworzyć sobie nakrycie głowy.
 
Alpha 14 zawierała też niezliczoną ilość udoskonaleń, poprawek i zmian w systemie gry. Warto też przypomnieć, że maksymalna ilość osadników jaką można osiągnąć to 20. Jeśli po zdobyciu tego limitu nasza gra płynnie działa, mamy możliwość zwiększenia liczby mieszkańców do 40 (Settings>Gameplay).
 

I to tyle na dziś na temat wersji Alpha 14.

 
W najbliższym czasie zamieścimy informacje odnośnie nowego grywalnego królestwa oraz najnowszej, niestabilnej wersji Alpha 15.
 
Mam nadzieję, że przez ten czas nie zapomnieliście o Michasterze! Oto jego najnowszy film o Stonehearth.