Po ponad miesięcznej przerwie, bez zbędnego tłumaczenia i owijania w bawełnę przedstawiam Wam najnowszą aktualizację Stonehearth Alpha 9.
Cały ten czas był pełen intensywnych prac nad poprawieniem przeróżnej maści błędów oraz wprowadzeniem kolejnych zmian.
 
A oto i one:
  • 64-bitowy klient gry. Możliwość zmiany wersji gry dostępna jest w opcjach.

  • Nowe komendy zbioru:
    1. Wyczyść (Clear) całkowicie niszczy niechciane rzeczy;
    2. Anuluj polecenie (Cancel Task) cofa wcześniej wydaną komendę;
    3. Łup/grab (Loot), komenda dzięki której będziemy mogli zabrać rzeczy należące  do kogoś innego, np. goblinom.



  • Wyrównanie walki. Gobliny stanowią od teraz większe wyzwanie, na szczęście będą nas atakować w mniejszej liczbie. Dodatkowo pojawią się różne rodzaje goblinów, posiadających odmienne cechy i zachowania.
  • Scenariusze walk. Gobliny będą organizować się w obozowiskach. Od nas zależy jak będziemy sobie z nimi radzić.
  • Nowa ścieżka dźwiękowa. Muzyka ulegnie zmianie gdy jeden z naszych osadników zobaczy wroga.
    Film prezentujący trzy powyższe punkty.



  • Sklepy.Nasze miasto będą odwiedzać kupcy. Sprzedając im nasze przedmioty, otrzymamy złoto, które później możemy wykorzystać do zakupu kolejnych rzeczy.



  • Autosave! Opcja ta dostępna jest w oknie zapisu/wczytania. Wybierając autozapis, gra będzie zapisywać się co 5 minut.

 
Poniżej kilka z licznych poprawek:
  • Przyspieszono algorytm cieniowania (ambient-occlusion),
  • Poprawiono błąd związany z wybieraniem drzwi, okien, itp., w okienku projektowania budynków,
  • Zlikwidowano błąd z pracownikami zombie (osadnicy stojący w miejscu, którzy w "najlepszym" wypadku umrą z głodu),
  • Poprawiono kalkulację regionów nieprzepuszczających wody (aa, nie mieliśmy jeszcze wiedzieć o wodzie),
  • Naprawiono błąd, który niewłaściwie przypisywał talizman do danego warsztatu,
  • Wyeliminowano błąd boost::interprocess::bad_alloc, a przynajmniej mocno go zredukowano,
  • Naprawiono błąd występujący przy wzroście kukurydzy,
  • Wyeliminowano błąd pojawiający się na niektórych systemach, gdy gra potrzebowała kilku minut na włączenie się bądź wczytanie zapisu w przypadku licznych zapisów.
 
Na koniec dla zainteresowanych film ukazujący przyspieszony proces tworzenia nowego tła.