Czeka nas mały (bądź wielki) prezent noworoczny i to jeszcze przed końcem starego roku!
Oficjalnie ogłoszono już datę premiery wersji Alpha - 30 grudnia 2013 roku.
Grę można będzie pobrać bezpośrednio ze specjalnie przygotowanej strony bądź poprzez Steam.
 
Oczywiście nie obyłoby się bez problemów. Wciąż istnieje wiele błędów, które wymagają naprawy.
 
naprawa-bugow-stonehearth
 
W międzyczasie wydano dwa testy grafiki (15 listopada i 3 grudnia), a każdy zainteresowany mógł pomóc pobierając je, testując i zgłaszając na głównym forum znalezione błędy.
 
Problemy z "z-fighting"
zfighting-stonehearth-zajac
 
Po pierwszym teście zgłoszono problem z teksturą postaci, której w Stonehearth nie ma prawie wcale. Obiekty składają się z prostych, jednokolorowych kształtów. Umieszczone razem tworzą ładne, trójwymiarowe postacie lub krajobrazy. Jeśli w Stonehearth nie używa się map teksturowych, które mogłyby ewentualnie powodować taki błąd jak zaprezentowano powyżej, to co na to wpływa?
 
Po pierwsze, problem ten powstawał w miejscach złączeń, np. kończyn, w których dwa elementy grafiki niemal dokładnie się pokrywają. Gdy karta graficzna korzystając z "głębokości buforowania", niepoprawnie odczytuje wartość głębokości pokrywających się elementów (jako identyczne) powstają właśnie takie błędy, zwane "z-fighting", ponieważ dwa obiekty "walczą" by wyświetlić się na tej samej głębokości, a procesor nie umie rozstrzygnąć sporu. [informacja z 19 listopada 2013]
 
Pojawiły się też pierwsze modyfikacje. :)
 
Voxel_pirat
soldier-stonhearth-zolnierz
 
Lunarwolf i jego zimowa "stylizacja"
lunarwolf-stylizacja-zimowa
 
Miturion
miturion-moded-test
 
Wraz z drugim testem udostępniono listę kilkanastu wprowadzonych zmian:
 
  • Dodano generator terenu, przy czym nadal trwają prace nad algorytmem generacji,
  • Gra wymaga OpenGL 2.0 lub nowszej,
  • Równocześnie powinna działać na kartach graficznych bez multisamplingu oraz na starszych kartach Intel z uszkodzoną implementacją glFrameBufferEXT,
  • Rozwiązano problem ze zmianą rozmiaru ekranu oraz brakującym kursorem,
  • Zlikwidowano problem "z-fighting" w przypadku pojedyńczych obiektów,
  • Gładsza i niezależna kontrola ujęć kamery,
  • Zniknął błąd "teleportacji" modeli w sytuacji niskiego FPS,
  • Zmniejszono zużycie procesora,
  • Inne.
 
A jakie problemy dostrzeżono podczas testu wydanego 3 grudnia? M.in.:
  • Gra wiesza się i wyskakuje błąd GL_NO_ERROR,
  • Problem z "z-fighting", które można zaobserwować na drzewach,
  • Po uruchomieniu gry pojawia się czarny ekran,
  • Oświetlenie w grze tworzy cienie w ksztłacie trójkątów bądź fal.
 
Podsumowując - czego można się spodziewać 30 grudnia?
Gry w wersji "Alpha 1". Będzie to produkt jeszcze w fazie niemowlęcej, mówiąc obrazowo, w której potrzeba wiele uwagi i pracy. A dzięki ogólnemu dostępowi każdy gracz będzie mógł pomóc udoskonalić i zaangażować się w Stoneherath od samego początku.
 
Początkowo pierwsza udostępniona wersja nazywana była "betą". Miało to na celu zobrazowanie wyżej wspomnianego procesu, którego będziemy częścią.
 
Ponieważ określenie "beta" odzwierciedla wersję gry bardziej rozwiniętej i być może będącej nawet w ostatnich etapach testowania przed wydaniem gotowego produktu, postanowiono zmienić nazwę na "Alpha", która będzie zawierać:
  • Losowe generowanie świata,
  • Możliwość wyboru miejsca do osiedlenia się,
  • Materiały (drewno, jagody, itp.), które można składować,
  • Podstawowe rzemiosła z jedną profesją - cieśla,
  • Cykl dnia i nocy,
  • Głodni i śpiący mieszkańcy będą jeść i chodzić spać,
  • Podstawową konstrukcję ścian i domów,
  • Trzy obszary systemu gry - crafting (określa rzemieślnika, listę przedmiotów do wytworzenia, AI), budowanie, osobowość mieszkańców.