System Walki
 
Pora wziąć drewniane miecze i złoić skórę goblinom! Pora też na prezentację systemu walki.
Przede wszystkim, walka stała się nieco bardziej dynamiczna w porównaniu od ostatniej prezentacji. Walczący starają się przemieszczać podczas walki. Są także przygotowane róznorodne ataki.
Każda z umiejętności ma zaś inny czas przygotowania - możemy się więc spodziewać zarówno szybkich, lecz mało efektywnych ciosów, jak również wolnych uderzeń wręcz wbijających gobliny w ziemię.

Zmiany w interfejsie

 
Inni także nie zasypywali gruszek w popiele. Większość interfejsu została przeniesiona na dół. Ułatwi to szukanie np. niektórych okienek. Pojawiły się również przyciski odpowiadająca za zabawę czasem (tempo zwykłe i pauza), jak i kamerą (pełny widok domostw czy też same fundamenty).
Ale gwożdziem programu jest panel Mieszkańców. W skrócie - jak najaktualniejszy spis rzeczy, którymi zajmują się nasi osadnicy. Dużo prostsze stało się przykładowo awansowanie podwładnych. Koniec z zapamiętywaniem, gdzie stoi pracownia Cieśli - masz do niej dostęp jednym kliknięciem!
W naszych okolicach zaczęły także osiedlać się gobliny, jak na razie skromnie podwędzające pojedyncze bloki. Czy to już teraz powinniśmy wziąć się za werbowanie pierwszych piechurów i budowę umocnień?

Więcej statystyk

 
Na zakończenie trzeci filmik. W nim zaś debiutuje okno statystyk miasta.
W prostym oknie możemy zobaczyć status osady, nazwę, liczbę przedstawicieli wszystkich trzech klas
(robotników, rzemieślników, żołnierzy) oraz jej wartość (zależną od posiadanych przedmiotów i budynków)
Debiutuje także statystyka, znana jako "Szczęście". Jest to statystyka zależna od wielu czynników, jednak po krótce: Jeśli twoja osada dobrzeżywi i chroni swoich mieszkańców, spodziewaj się wzrostu populacji.
Ale jak to sprawdzić? Do tego służy druga strona, "Opinie". Można zarówno słuchać pochwał swoich podopiecznych, jak i przemyśleć ich krytykę, by wykorzystać ją do rozwoju miasta. Chociaż... kto wie :)