Minął już rok od pojawienia się projektu Stonehearth na Kickstarter. Dzięki zebranym funduszom prace mogły ruszyć pełną parą, a sama gra zebrała wielu fanów na całym świecie, cierpliwie wyczekujących efektów końcowych. Wszystko zapoczątkowali bracia bliźniacy - Tom i Tony.
 
A oto rzeczy, które udało im się zrobić przez ten rok.
 
Zespół Stonehearth zmontowany
 
Obecnie zespół składa się z sześciu osób, a każdy z nich jest wyjątkowy i wniósł ogromny wkład w rozwój gry. Oto i oni, w kolejności zatrudnienia:
  • Tom i Tony - jak wspomniano wyżej twórcy całego zamieszania. :) Postanowili porzucić pracę w korporacji i napisać swoją wymarzoną sandboxową grę. Co mogło pójść nie tak?
  • Stephanie - dołączyła krótko po ruszeniu Kickstartera, informując braci, że będzie dla nich pracować czy im się to podoba czy nie. Od razu zajęła się odpowiadaniem na setki wiadomości i tworzeniem głównego rdzenia systemu craftingu. Wszechstronnie utalentowana, zajmuje się też pisaniem kodu gry, pomaga w projektowaniu UI oraz tworzy wszystkie teksty odnoszące się do świata gry.
  • Albert - Mega koder #1 - posiada niesamowite umiejętności techniczne. Pracował nad zwarowianymi technicznie problemami w Microsofcie i własnej firmie. Jest obecnie odpowiedzialny za rozwiązywanie problemów z symulacjami, np. przy generowaniu terenu, symulacji ruchu wody oraz zachowania się większej grupy osadników (przykładowo w trakcie walki).
  • Chris - Mega Koder #2 - Kanadyjczyk, który wykonał kawał dobrej roboty przy renderowaniu. Większość pięknych rzeczy w grze, mówiąc obrazowo, ma na sobie jego odciski palców, np. oświetlenie, niebo, cienie, itp. Niedawno pomagał on przy systemie AI, gdzie jego wpływ był znaczący.
  • Doug - odpowiedzialny za ścieżkę dźwiękową gry. Doskonale miesza i wkomponowuje różne dźwięki. Nawiązał współpracę z kompozytorami w celu stworzenia ciekawej ścieżki dźwiękowej. Doug jest perfekcjonistą, a jego praca nadaje atmosferę grze.
Tom i Tony skierowali podziękowania dla moderatorów oficjalnego forum - SteveAdamo oraz Geoffers747, a także wszystkich osób, które przyczyniły się do rozwoju internetowej społeczności Stonehearth, udzielającyh wsparcia, publikujących listę błędów i dzielących się swoimi dziełami.
 
Miejsce pracy!
 
Ostatniej jesieni zespół przeniósł się do nowego i większego biura w centrum Los Altos w Kaliforni. Jest to duże osiągnięcie, tym bardziej, że wynajem nieruchomości na terenie zatoki San Francisco jest trudne.
 
stephanie-chris
 
Postęp w grze.
 
Oczywiście cała ta praca ma mieć jeden koniec - wysokiej jakości grę symulacyjną, w pełnym 3D, ze szczegółowymi, animowanymi postaciami, z możliwością modyfikacji przez graczy.
Bezkompromisowe podejście twórców sprawiło, że Stoneherath okazał się być większym wyzwaniem, niż początkowo zakładano. Jednakże nie mają oni zamiaru pójść na żadne kompromisy, ponieważ ich celem było stworzenie właśnie takiej gry, jaką staje się SH.
I ta wytrwałość się opłaca. Większość głównych przeszkód została pokonana, silnik gry jest stabilny i działa szybciej niż kiedykolwiek. Cały zespół skoncetrowany jest na dodawaniu nowszej treści gry.
 
Wersja Alpha 3 oficjalnie wydana!
 
Dotarliście aż tutaj, gratuluję! W nagrodę wiedzcie, że najnowsza wersja SH jest już oficjalnie wydana. Rozwiązuje ona wiele błędów, które zostały dotychczas zgłoszone, m.in. utykający Cieśla i wieszający się Traper.
 
Co dalej?
 
Przede wszystkim zespół nastawia się na spełnienie obietnicy, złożonej w oryginalnym filmiku stworzonym na potrzeby Kickstartera.
 
kickstarter-stoneheart
 
Życzy zespołowi sukcesów i kolejnych udanych rocznic. :)