
Roadmap czyli postępy gry
06-01-2014 przez SilentNeko w Uncategorised
Mapa rozwoju Stonehearth???
Przyeczytaj koniecznie jeśli jesteś zainteresowany/a rozwojem gry.
Cierpliwie czekamy na kolejne aktualizacje. Zanim zamieścimy obszerniejszy artykuł odnośnie premiery zapraszam do zapoznania się z mapą ukazującą ścieżkę rozwoju gry i aktualny poziom prac oraz przyszłe plany realizacji.
Jak piszą sami autorzy mapę, bądź bardziej pomysł na nią, skopiowali od przyjaciół tworzących grę Starbound. Oczywiście wraz z postępem prac mapa będzie aktualizowana.
OSTATNIA AKTUALIZACJA: 29.03.2016 14:18
(Alpha 15)
(Alpha 15)
KLIKNIJ MAPĘ ABY POWIĘKSZYĆ
Poniżej znajduje się krótki przegląd prac do wykończenia. Oczywiście twórcy nie są w stanie uchwycić na liście wszystkich rzeczy do zrobienia, a plany mogą ulec zmianie, w zależności od wspólnej pracy wszystkich wdrażanych do gry elementów oraz wsparcia graczy. Dlatego też należy to traktować jako pewnego rodzaju szkic.
Wszystkie elementy uporządkowano zaczynając od najważniejszych.
[elementy zaznaczone na zielono są na etapie opracowywania, na niebiesko ukończone.]
[elementy zaznaczone na zielono są na etapie opracowywania, na niebiesko ukończone.]
Silnik
Gra ma korzystać ze wspólnej technologii i infrastruktury, takich jak renderowanie, AI i system walki.
Elementy do wykonania:
- Zapis i wczytywanie gry,
- Kontrolowanie czasu (pauza, przesuwanie do przodu),
- Ulepszone przechowywanie,
- Silnik walki,
- Poprawa wydajności,
- Automatyczny updater,
- Manager modów,
- Bezpieczny/budowniczy tryb,
- Wsparcie systemu Mac,
- Wsparcie systemu Linux.
Klasy
Wszyscy osadnicy mają pracę, która odzwierciedla klasę postaci w typowej grze role-playing. Pracując mieszkańcy będą zdobywać doświadczenie i kolejne poziomy, a niektóre zawody będą przekształcać się w zupełnie nowe.
Elementy do wykonania:
- Rolnik,
- Tkacz,
- Traper,
- Piechur,
- Pasterz,
- Kamieniarz,
- Zielarz,
- Garncarz,
- Łucznik,
- Inne, znane tylko twórcom (ot, taka niespodzianka),
- Inżynier,
- Geomancer,
- Magmasmith.
Budynki
Elementy do wykonania:
- Dachy
- Wielokątowy, niekwadratowy układ pomieszczeń,
- Możliwość obejrzenia wnętrza budynku,
- Wiele różnych części budowlanych,
- Więcej materiałów budowlanych,
- Płytki podłogowe i tapety,
- Możliwość tworzenia pięter budynku.
Potwory i tubylcy
Świat Stonehearth będzie wypełniony przeróżnymi postaciami. Od przyjacielskich po wrogie. Chroń swoje miasto przed nieprzyjaciółmi i zawiązuj sojusze z sąsiednimi klanami.
Elementy do wykonania:
- Zwierzęta (jelenie, owce, itp.),
- Dzieci Rayya,
- Włóczące się potwory, np. Gobliny, Kamienne Golemy, Zombie Gigant, Varanus, Nekromanta,
- Zwierzęta gracza (Pety),
- Klan Królików,
- Orki,
- Więcej potworów,
- Piraci, Ninja, Politycy,
- Grywalne Trzy Królestwa,
- Żywiołaki,
- Tytani,
- Krasnoludy (rasa grywalna).
Tworzenie świata
Światy w grze są generowane losowo. W pełni funkcjonujący świat będzie zawierał lasy, rzeki, jeziora i wiele różnorodnych biomów.
Elementy do wykonania:
- Zasoby naturalne (kamień, rośliny, itp.),
- Woda,
- Kopanie i wydobycie,
- Zasoby podziemne (rudy, kamienie szlachetne, itp.),
- Pustynia,
- Biom umiarkowany,
- Pory roku,
- Biomy,
- Płaszczyzny alternatywne.
Mistrz Gry (GM)
GM będzie obserwować zachowanie gracza i odpowiednio na nie reagować. Gromadzenie bogactw może przyciągnąć najeźdzców, a sposób w jaki sobie z nimi poradzimy może wywołać różne konsekwencje. Głównym celem jest dodanie wątku RPG do tradycyjnej gry symulacyjnej.
Elementy do wykonania:
- Scenariusz API,
- Seed świata ze scenariuszami,
- Połączone i rozgałęziające się scenariusze,
- Losowy scenariusz,
- Nowy mechanizm walki,
- Nowi wrogowie, ataki, napotykane otoczenie,
- Wiele scenariuszy.
Multiplayer
Każdy będzie mógł grać w SH z przyjaciółmi. Wspólnie - tworząc to samo miasto, lub niezależnie - budując swoje miasta na tej samej mapie.
Elementy do wykonania:
- Podstawowe wsparcie dla multiplayera,
- Wspólne zarządzanie miastowymi budynkami,
- Niezależne budynki miejskie,
- PvP.
OSTATNIA AKTUALIZACJA: 29.03.2016 14:18
(Alpha 15)
(Alpha 15)