Inżynier to kolejna klasa postaci w Stonehearth, nad którą intensywnie pracuje trzech członków zespołu - Linda, Allie i Mat Malley, który dołączył do grupy w czerwcu.
 
 

Od kowala do inżyniera

 
Na inżyniera awansować możemy kowala posiadającego czwarty poziom doświadczenia (jeśi jednak nie chcemy stracić tak cennego pracownika, możemy w tym celu wykorzystać nowego kowala na drugim poziomie). W tym celu będziemy potrzebować specjalnie wykutego klucza. Cechą charakterystyczną w ubiorze inżyniera są gogle, które nosi na czole.
 
Linda, której zadaniem stało się implementacja tej klasy w grze, zdecydowała, iż inżynier będzie skupiał się na obronie miasta poprzez tworzenie wyrzutni, pułapek i drzwi z zamkiem.
 
Tworzone przez inżyniera pułapki rozlokowane w granicach miasta mogą przyciągać zaciekawione potwory, które dzięki temu będą otrzymywały pewne obrażenia. W zamian jednak pułapka też może zostać uszkodzona przez potwora, a w ostateczności nawet i zniszczona.
 
Wyrzutnie będą strzelać pociskami w kierunku oddalonego potwora. Niestety mają one ograniczoną ilość pocisków i po określonym czasie inżynier musi uzupełnić ich zapas. Do naszej dyspozycji jest ograniczona ilość zarówno jednych jak i drugich, zależna od poziomu inżyniera. Ma to zapobiegać ewentualnemu zalaniu nimi świata.
 
Zniszczone pułapki lub wieżyczki będą automatycznie zastępowane - inżynier wytworzy nowe a dowolny robotnik umieści je w wybranej lokacji. Natomiast elementy częściowo uszkodzone będą na bieżąco naprawiane przez inżyniera. 
 
Inżynier może wytworzyć drzwi z zamkiem. Obecnie wszystkie drzwi chronią przed wejściem potworów do budynku, natomiast te mają uniemożliwiać wyjście naszych mieszkańców z budynku. Jest to przydatne, gdy chcemy zatrzymać ludzi w pewnej strefie bądź w obrębie miasta.
 
Linda wciąż nie opracowała inżyniera do końca. W przygotowaniu jest wiele dekoracji, więcej maszyn i wiele innych ciekawych rzeczy, które ożywią nasze miasto. Te i inne elementy mogą jednak pojawić się w kolejnych aktualizacjach.

 

Informacje ogólne

 
W lipcu twórcy będą zamieszczać mniej informacji związanych z grą z powodu zaplanowanych urlopów czy wydarzeń, takich jak EVO w okolicach 11 lipca czy globalnej konferencji Riot Games zaplanowanej około 24 lipca.