Dzięki przejrzeniu wszystkich informacji zebranych od graczy dotyczących systemu budowania, twórcy Stonehearth byli w stanie wybrać te elementy, które uważali za wartościowe i możliwe do jak najszybszego zrealizowania. A oto lista usprawnień i zmian.
 

Rozszerzony dostęp do mebli i dekoracji

 
Zakładka z meblami w edytorze budowania zawiera od teraz wszystkie meble i dekoracje, które mogą zostać wytworzone przez naszych rzemieślników. Przedmioty te możemy dowolnie dodawać do szablonu projektowanego budynku, co spowoduje, że...
 

Automatyczne ustawianie kolejki

 
... każdy potrzebny przedmiot automatycznie pojawi się na liście do wytworzenia u konkretnego rzemieślnika. Tak więc jeśli przed rozpoczęciem budowy zapewnimy wszystkim dostateczną ilość materiałów, właściwe stanowiska pracy, itd., to budynek powinien powstać samoczynnie.
 
  • Uwaga 1 - jeśli zamówione przedmioty utkną w kolejce, np. z powodu braku materiału, to sami musimy odkryć przyczynę.
  • Uwaga 2 - jeżeli jakaś rzecz jest uzależniona od innej, np. komfortowe łóżko od prostego, to przedmiot ten nie zostanie automatycznie dodany, ponieważ tworzyłoby to niekończący się łańcuch zależności.
  • Uwaga 3 - lepiej nie tworzyć oddzielnie okien i drzwi w celach budowlanych, ponieważ gra nie odróżni czy dane przedmioty zostały zrobione, np. dla wodza goblinów.
Oczywiście możemy bez problemu wyłączyć automatyczne ustawianie kolejki.

 

Kolory mają nazwy

 
Nazwano wszystkie odcienie kamieni i drzewa, dzięki czemu łatwiej będzie zapamiętać, którego użyto co pomoże ujednolicić budynki.
 

Brak materiałów

 
Gdy skończy nam się jakiś materiał potrzebny do ukończenia budynku pojawi się specjalna informacja.
 
alpha 17 stonehearth edytor budynkow
 

Nowe szablony

 
Allie ciężko pracowała, abyśmy mogli cieszyć się nowymi szablonami budynków (domem kowala, tawerną, karczmą oraz trzema domami różnej wielkości), dostępnymi po ukończeniu pewnego zadania. 
 
Nowe dwupoziomowe budynki mają odzwierciedlać rozwój naszego miasta i stylistycznie nawiązują do nowoczesnych miast ze średniowieczną historią, takimi jak Ratyzbona, Norymberga czy Amsterdam. Kolorystyka przechodzi od brązów po bardziej wyszukane odcienie niebieskiego i kremowego, natomiast materiały od drewna po kamień.
 
szablony budynkow stonehearth
 

Schody

 
Nareszcie! W edytorze budowania pojawią się dynamicznie dopasowujące schody. Do naszej dyspozycji będą schody pełne i otwarte z możliwością ustawienia pod nimi przedmiotów, tworzone z drewna, kamienia lub gliny.
 
schody stonehearth