Alpha 8, develop-2193
Kilka ostatnich aktualizacji powinno przynieść ulgę posiadaczom 64-bitowców. Naprawianie ich wersji już trwa i z każdą kolejną rozgrywką jest coraz lepiej.
 

Kampania Goblinów, czyli "Ktoś tu się wozić zaczyna..."

 

"Goblin w śmiesznej czapce wbija do miasta" - to chyba niedobrze...
 
Do tej pory bitwy wyglądały zawsze w ten sam sposób - coraz to większe grupy goblinów zbliżały się do miasta. Przypominało to gry z rodzaju Tower Defence - z tym, że gobliny nie miały wytyczonej ścieżki. Nowe "Kampanie bitewne" wprowadzą nieco więcej pomyślunku w ten proces.
 
 
Od teraz możemy spotkać się z sytuacją żądania daniny przez wodzów różnych (zwykle wrogich) nam plemion. W tym wypadku - jeśli ofiarujemy goblinom dwa wygodne łóżka, to nas nie "roz-wa-lom". Ale skąd gobliny u nas? Cóż... od teraz każdy szanujący się goblin ma także swój obóz. I swoich podkomendnych:
 
 
Tak, dobrze widzicie. Gobliny mają swoje ognisko zrobione naprędce z dawnych adwersarzy (nie jeden z nich był z tego powodu chyba bardzo zdziwiony, stąd różne oczodoły), mają swoich pracowników, i mają oczywiście Wodza. Ten przechadza się po obozowisku z flagą na plecach.
Od teraz w okolicy twojej osady będzie najpewniej znajdował się jakiś obóz. A z obozem zaś różne sposoby poradzenia sobie z problemem. Spokój poprzez regularne daniny czy destrukcja natręta? To już zależy tylko od gracza.
 
Jaki jest efekt uboczny takiego sposobu rozgrywki? Niewykluczone, że gobliny także staną się jedną z grywalnych ras. Zresztą, na jednym z ostatnich streamów doszło do testu typu "co by było, gdyby gobliny były grywalną rasą" i efekty nie były wcale takie złe.
 

Alpha 9 w marcu?

 
Wiele wskazuje na to, że najnowsza alpha SH pojawi się w marcu. W planach znajduje się już pierwsza część kampanii goblinów, eksperymentalna edycja 64-bitowego klienta SH a także masa poprawek.